omgjord design=)

Är hemma hos mamma och pappa med Tuvis en stund medans micke är och jobbar...Tuvis sover så sött(än sålänge) men inte så länge till kan jag tro.
Så jag satt mig vid datorn och försökte göra om min design på bloggen..=) tyckte den vart jätte snygg=)
Va tycker ni??=)

Idag ska vi och storhandla hela familjen=) Eller iaf handla(blir väl bara in och ta det nödvändiga och sedan ut)...längtar tills micke kommer hem...sedan är han ledig hela helgen plus måndag *ååååh va myyys*
Han har lovat att ta tuvis någon natt...*längtar* eller alltså jag ammar ju såklart..haha...men mellan, hon är lite krånglig på nätterna nu, ont i lilla magen och så...tror hon börjar bli lite förkyld oxå...men vi ska ju till BVC på måndag igen så tänkte höra vad hon där tror...tycker iaf om BVC-tanten...hon är väldigt duktig och det känns verkligen som om hon bryr sig=) plus att Tuvis gör sånna framsteg hela tiden både i vikt och i saker så det är så roligt=)
Vi håller på att "träna" henne att följa med blicken...det går jätte bra, hon är såå duktig så=)

Imorgon är det höststädning på området vårat...så vi får väl ut och göra en insatts=) sedan ska mamma och pappa komma på fikabesök på eftermiddagen=)
Jag hoppas att vi kan hitta på något roligt att göra i helgen...finns inte så mycket saker att göra om dagarna när man är själv med tuvis och ännu mindre orkar man nu när nätterna är som dom är...men micke försöker intala mig att det kommer gå över...och bli bättre..men just då när hon skriker som mest och ingenting man gör hjälper känner man sig så hjälplös och dålig...att man inte man trösta henne...=( men som sagt det går över...
Vi ska ta in spjälsängen till sovrummet nu oxå, testa den istället för vaggan (hon tycker verkligen inte om den, inte ännu iaf) så får vi se om hon tycker om den bättre...=)

Saknar mina vänner oxå, alla är så långt borta...Carin är borta *morr* men hoppas hon har det bra och det är roligt med träningen och skolan där nere....=)
Och Lisa är borta...långt borta...men hon kommer hit titt som tätt, hon försöker verkligen och det är jag väldigt glad över, är oxå glad över att hon fått så mycket jobb och jag förstår att hon vill jobba och få pengar, jag menar det leder ju till mera jobb, man vill ju inte tacka nej såhär i början när det är så nytt...det förstår jag=) Men det är klart jag saknar henne...och hon får ju komma hit näär hon vill och kan=)
Plus att systeryster har flyttat...nu är hon ju iofs här på veckorna men ändå...inte såå länge till...

Vi fick hem våran dopklänning idag oxå, den som farmor har gjort...eller hon har gjort ovantyget av sin brudslöja och mamma har gjort underklänningen till ida och mig när vi skulle döpas...eller det var väl först till ida och sedan var det väl bara tur att jag oxå vart en tjej...eftersom den var rosa=)
det är ju jättefin men väldigt använd, börjar bli lite missfärgad och den är ju så gammal så man vågar ju inte ha massa medel och sånt på den...men vi får se om det går att göra något åt=) skulle vara väldigt kul att kunna använda den....för jag tror iaf vi har bestämt oss för att döpa henne...det är ju en fin tradition=)

nej nu ska jag kolla till tuvis och sedan skriva handlingslista=)
hade så bra heej!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hey! Tipps: lyft av delen av vagnen som hon ligger i och ställ den i vaggan. kanske kan hon sova i den och gillar när det gungar då? vi låter Evelinn sova i sin vagndel fast vi ställer den mellan oss i sängen =) Fast funkar i vaggan oxå=)

2007-10-06 @ 13:33:34
URL: http://adelaide.blogg.se
Postat av: lisa

när ska ni döpa henne då??? älskar dej gumman! ska komma snart! typ nästnästa vecka! pusss

2007-10-06 @ 22:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0